Spotkanie odbyło się w przestrzeni Rebel Campusu, a głównym tematem była działalność rowerowa Pawła Raji. Na początku Paweł pokrótce opisał swoją ścieżkę kariery.

Wszystko zaczęło się od tego, że byłem przez rok na Erasmusie w Turcji i zainteresowałem się bankowością muzułmańską. Chciałem o tym napisać magisterkę. Zrobiłem tak i wyszło całkiem nieźle. Następnie miałem potrzebę podróżowania i dołączyłem do AIESEC. Chciałem wrócić na Bliski Wschód, więc wiele podróżowałem – Syria, Liban, Jordania. Na jakiś czas wylądowałem w Malezji, gdzie odbyłem staż w ambasadzie, a dzięki temu mogłem pisać o bankowości muzułmańskiej. Było to bardzo niszowe. Coś, co dopiero raczkuje, ale ma potencjał.

 

Myślę, że to jest uniwersalne i wciąż aktualne podejście – robić coś, czego inni nie robią.

 

Następnie Paweł kontynuował dalszy rozwój, mając na swoim koncie doktorat, wyjazdy, podczas których poznał wspaniałych ludzi i nawiązał wiele kontaktów, zaczął pracę korporacyjną i założył rodzinę. Wspomniał też o certyfikacji CIMA, w której uzyskał większość (¾) z niszowej formy CIMA Islamic Banking.

W międzyczasie założył stowarzyszenie Skyrunning, będące częścią globalnej społeczności, zrzeszającej biegaczy górskich – Ludzie biegają wysoko, na poziomie 3000, 4000, 5000 metrów, w Alpach, Pirenejach, na Borneo – wyjaśnia Paweł

Paweł przedstawił zgromadzonym jego drugą działalność: Oprócz Skyrunning stworzyłem mobilny serwis rowerowy – całkiem nie na poważnie, z myślą, że będzie to jednosezonowa rzecz. W kolejnym roku działalności okazało się że mam pół tysiąca zamówień, w tym roku postanowiłem trochę mocniej uderzyć i oprócz mobilnego serwisu otworzyłem serwis stacjonarny. W marcu wykonaliśmy ponad 300 serwisów dla korporacji takich jak 3M czy Volvo. W kwietniu mamy 1100 serwisów we Wrocławiu – 1100 pojedynczych rowerów dla korporacji.

Niewątpliwie Bike Republic [prezentacja] rozwija się i zwiększa skalę działalności, za czym idą kolejne idee i inicjatywy ze strony Pawła – Przez 2 lata działalności nie miałem ani strony internetowej ani Facebooka czy maila. Wszystko szło bezpośrednio, face to face. Dopiero w styczniu tego roku powstała strona, zupełnie nowa grafika, fajny branding. Zupełnie się tego nie domyślałem, a było to bardzo oczywiste, że skoro uderzam do korporacji, one chcą mieć czysto ładnie, schludnie, w kolorach – dodaje.

      

W momencie kiedy uruchomiono nową stronę internetową, ilość firm które zgłaszały się po usługi Bike Republic gwałtownie wzrosła. Cała inicjatywa wzięła się z potrzeby: Problem był taki, że byłem strasznie niecierpliwy w sezonie. Idąc do serwisu, trzeba czekać kilka, kilkanaście dni na ich usługi. Nie podobało mi się to – sam chciałbym mieć szybki serwis, więc oferuję go innym – mówi przedsiębiorca.

Każdy może zamówić serwis rowerowy przez aplikację Bike Republic. Najwięksi odbiorcy to Volvo, 3M, Credit suisse,  Tieto i Kaufland. Bike Republic jest przy tym pierwszym w Polsce oficjalnym serwisem mobilnym Krossa – firmy rowerowej, dla której wykonuje przegląd gwarancyjny nawet w domu użytkownika roweru. Coraz więcej osób wymaga dodatkowych usług wymiany poszczególnych elementów, dlatego w formularzu jest kolumna z dodatkowymi informacjami, które uzupełnia się wcześniej 

Klient może wskazać konkretnie, co chciałby uzupełnić lub wymienić – czy to jest jakaś dętka, linka – płaci się dodatkowo, a jeśli serwis przyjedzie do domu i okaże się, że nie ma tych części, wróci się albo weźmie ten rower, a następnie go odda – słyszymy.

Podczas spotkania Paweł wykorzystał możliwość konsultacji swoich pomysłów i projektów z pozostałymi członkami klubu absolwentów. Między innymi pokazał materiały graficzne, które przygotowuje, zapytał o opinie i sugestie. Pierwszą kwestią, którą poruszył był pomysł najmu rowerów, stworzenie floty rowerowej, skierowanej głównie do dużych firm oferujących środki transportu swoim pracownikom.

Drugim pomysłem okazał się punkt ładowania rowerów elektrycznych, co jest rosnącym trendem, tworzącym zapotrzebowanie. Ciekawy okazał się też temat ubezpieczeń takich pojazdów.

Chciałem przywrócić koncepcję karty rowerowej, którą niegdyś wszyscy zdawaliśmy. Byłoby to w formie appki, w której jest ubezpieczenie, mapa punktów przyjaznych rowerzystom, na przykład Green Caffe Nero, które jest partnerem. Mając tę appkę można otrzymać na przykład 20% zniżki na kawę – kontynuuje Paweł.

Absolwenci zadali wiele pytań i omówili obecną sytuację rynku rowerowego we Wrocławiu. Paweł opowiedział też nieco o swojej pracy w Credit Suisse oraz jak wygospodarował czas na prowadzenie działalności takich jak Skyrunning czy Bike Republic. Pod koniec przedsiębiorca zaprezentował raport statystyczny na temat rosnących ilości sprzedanych rowerów czy powstałych ścieżek rowerowych, co pokazuje istotność tego rynku i sugeruje trendy, rozwój i większą świadomość wśród członków ruchu drogowego.

Spotkanie odbyło się w ramach cyklicznych spotkań z inspirującymi i przedsiębiorczymi absolwentami UE, organizowanych przez Biznesowy Klub Absolwenta Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Chcesz wziąć udział w naszych spotkaniach?
>>Wypełnij wniosek członkowski. <<